Monday, March 2, 2009

Anugerah terindah

Thanks for this award! Tapi aku rasa cm x layak jer nk terima award nih....I am a bad mom indeed!


1. Admit one thing you feel awful about (involving being a mom).


Sama la cm ko...aku jerit kompem jiran2 aku dgr...x leh nk cover! Itu lah cabaran org beranak rapat nih...sorg nangis sorg lagi mesti nangis gak...2 2 nk kan perhatian.....2 2 saing nk membesar....kebanyakan masa aku mmg x sabor ngan kerenah 2 beradik nih...tapi bile dah marah rasa menyesal yg amat...nak2 bile tgk muka diorg time tido...terdetik kat hati aku ni...kan diorg kecik lagi...apalah yg diorg tau....


Kdg2 rasa segan gak ngan jiran-jiran...mesti diorg kata buruk tol perangai aku!


Aku pun dok slalu 'babab' irfan...kt mana salah dia kt situ la aku pukul....kalo tangan dia dok gatal ketuk2 remote kt adik dia siap la kena dgn aku....


2. List 7 things you love about your kids, you love doing with your kids, or that your kids love about you.


- Aku suka kalo aku marah irfan dia akan senyap smbil guling-gulingkan bijik mata....pastu peluk aku & buat muka comel...amik hati la tu!


- Aku suka tiap kali irfan panggil aku...."ma...ma...ma..ma"...non-stop! siap jerit kuat2...ade skali tu hubby bwk irfan tggu aku kt dpn pintu masuk mall...dari jauh irfan nmpk aku dtg so dia start jerit "ma..ma...ma!!" sekuat hati dia...wktu tu aku rasa malu & bangga pun ader sbb semua org dok tgk dia yg over-xcited bile nmpk aku...


- Aku suka tiap kali aku jemput irfan & rayyan kt umah bbysitter...of coz irfan (sbb rayyan lum pandai jln kan) akan tggu aku kt depan pintu...bile dia nmpk kete aku dia start buat jeritan xcited...then dia masuk dlm umah balik...seret bag...dtg kt aku!


- Xtually irfan x berapa rapat ngan aku @ 1st...sbb seawal umur dia 4bln aku dah preggy blk...so wktu tu dgn bdn yg asik letih aku mmg x rajin nk layan irfan...so most of d time mmg hubby aku yg uruskan irfan...mandi kan...bg susu...tdo kan...semua la...so mmg rasa sgt irfan x brapa 'suka' kt aku...sampi aku melahirkan rayyan...even irfan still merangkak that time...bile aku pggil dia pun dia xnk dtg kt aku...sampai aku rasa rindu sgt kt dia...mana bole tahan, anak yg kite lahirkan xnk kt kite & semuanya 'abah'...sampai satu tahap aku bgtau kt husben aku pun nk uruskan irfan gak...there is no kes "rayyan anak mama..irfan anak abah"...so now aku suka bile irfan dah X HERAN lagi kt abah dia sbb dia ader MAMA!!


- Rayyan mmg lebih rapat dgn aku....kalo hubby nk tdo kan rayyan tp aku still bole dgr dia dok nangis2 so aku akan g kt dia n cakap "adik nk mama eh"...hehe..aku suka ayat tu...menunjuk kan rayyan nk aku yg tdokan dia sbb aku akan dodoikan dia dgn sore merdu aku nih...kihkihkih


- Mas..kalo ko suka shower time aku plak x suka sgt...sbb dua beradik ni susah sgt nk bg mandi...bukan menangis bile kena air...tp asik nk main...aku kalo nk mandikan diorg aku nk cepat siap jer...(eh ni mcm contra dgn soalan jer..sukati la eh)


- And I love to bring my children out to do ape2 activity...rasa hepi kalo tgk diorg hepi...x sabar nk tggu rayyan besar & bole jalan....so aku bole bwk diorg g jogging, main kt playground...aku bole bayangkan diorg main kejar2..(jgn gaduh sudah)....oh indahnya dunia!


SEKIAN.....

1 comment:

mrs khairul said...

alahai dot..jgn lah ckp mcm tuh..manade mak yg xbaik..sume syg anak kan..cuma beselah kalo jns yg hot temper mcm kita nih kdg2 lepas gak kat anak kan..

jeles kan kalo anak rapat ngan ayah..aku pun jeles athap gaban tgk kemesraan kanda n daddy dia..kalo daddy dia x keje melekat jek ber2..mandi,mkn,main sume daddy layan..tp kalo daddy xde pandai plak p kat aku..so ko kena lah pandai2 amik hati irfan..pastu si rayyan ko sua kt hazrul..biar dia plak jaga..aku skg buat mcm tuh..sbb aku xmo ada istilah anak mama or anak daddy..sume mesti sama rata..

bab jerit tuh samalah..hasben aku cukup xsuka..tp aku plak xsuka dia cubit kanda..sedih aku tgk..