Saturday, November 27, 2010

27/11/10

Salam...

Tak de angin...tak ribut..tetiba je rasa nak jenguk blog sendiri...pastu rasa "eh nak update la"...

Bila belek semula gambar anak-anak rasa macam cepat pulak masa berlalu. Sekejap je diorg dah besar. Rindu pulak muka-muka comel tu. Irfan dah besar dah tak comel...huhu...tapi rayyan tetap menjadi pujaan hati...bolat je! Eh sekarang dah ada ummar! Dah 9 bulan umur ummar....sian ummar...macam tak di bela sangat oleh maknya. Serius aku memang dah tak rajin nak bela anak kecik nih...ngandung..beranak memang no problem..bab nak jaga tu macam dah tak kose...rasa nak cepat cepat la anak tu besar. Tapi bile dah besar rindu pulak wktu dia kecik..ish!

Ummar anak bibik...itu la yang selalu aku dengar bibik aku sebut. Aku tak kesah pun. Bagus la dia sayang. Memang bibik yang bela ummar. Tapi ummar tetap kenal maknya nih...mak sendiri jaga dengan bibik yang jaga of course la jauh beza..penjagaan mak mesti lagi tip top! ummar tiap kali nampak muka aku mesti menjerit-jerit mintak di dokong. Selalunya memang aku abaikan...cuma aku agah-agah la dia...eii jahat gak ek aku nih...sian ummar...sib baik ummar tak benci aku.
Tapi time bibik cuti time tu la aku amik kesempatan mengerjakan ummar sebaik mungkin. eh konpius tak? tadi macam aku yang tak nak jaga.....yang benornya aku memang serah bulat-bulat ummar tu kat bibik...tido pon dengan bibik (sian ummar)...tapi aku pon tak kompiden tahap penjagaan bibik nih..ntah bersih ke tidak dia mandikan ummar? cebok berak suci ke? kot ade lebam-lebam ke kat badan dia? so far tak de la..cuma bab mandi tu aku sangsi sket...kenapa dia mandikan ummar tak de bunyi air kecepek kecepek sedar sedar dah siap je?
Owh tetiba aku tau la kenapa aku rasa nak update balik blog ni....sebab nak ngumpat bibik ...eh bukan...nak luah rasa je kalo ade ape-ape tak puas hati dengan khidmat dia. Maklum la ade pembantu umah ni tak semua benda sesuai dengan citerasa & cara kite. Nak sound direct memang aku cuak...takut dia tak suka, anak-anak aku pulak yang dikerjakan...sapa mau tanggung??? aku jugak.......
Ok la...sambung lagi di lain episod...episod "oh bibik" hehe

No comments: