Friday, August 21, 2009

Salam Ramadan......

Alhamdulillah...panjang umo aku dapat jumpa Ramadan lagi....mlm ni bole bgn sahur...yippie!!!..

3thn lepas pada bulan ramadan yg mulia ni aku di sohihkan pregnant (irfan).....sooo hepi la wktu tu...doc kapir tu advise aku not to puasa for few days sbb aku kurang air which cause me "kencing kotor" org kg ckp....tp aku rasa mcm berhari2 jer aku skip pose sbb terlebih ngengada....and this yr aku pose & preggy lagi.....huhuhu.....but this time aku harap aku lebih kebal...maklum la anak ke-3 dah pun....dah x kose aku nk ngade2.....

td rasa mcm byk sgt benda nk di bebel kan...tetiba blur plak.....owh nk cite pasal bulan pose la....kompem tahun ni seperti tahun yg sudah kehidupan berpuasa aku agak kelam kabut.....yg kelam kabut tu part nk berbuka jer....mesti xsempurna keadaan berbuka aku tu.......di tambah dgn kewujudan 2eko budak notti yg semakin notti....xtually aku pelik tgk anak2 aku tu apsal la kenakalan mereka semakin menjadi2......langsung x bole di tegur di tegah...bukan saja yg si abg...malahan si adik yg cemetot itu pun sudah pandai menunjukkan belang.....then baru aku sedar mungkin sbb hakikat bahawa mereka bakal menjadi abg lagi dan lagi itu....aku dgr org kata budak ni kalo nk dapat adik perangai dia memang nakal sket.....kanda dulu nk dpt adik cmtu x mas? seingat aku dulu wktu aku ngandungkan rayyan, irfan pun asik buat perangai jer....mmg tension gler aku wktu tu....dah la anak kecik lagi...mana nk layan yg sedia ader ni tambah plak dgn yg dlm perut ni....huhu......cuma bak aku kata sebelum ni....semoga aku lebih kebal dan lebih cekal setelah melalui liku dan ranjau yg lepas....tp kalo aku dah hangin sgt memang makan tangan la bebudak tu......!!!

Kawan2 semua menasihat kan aku supaya menganggap bahawa ini rezeki Allah....bukan aku x terima rezeki Allah....tapi Allah x bagi rezeki free free kan??? mesti ader usaha baru rezeki datang....itu yg agak aku kesal kan...kerana usaha itu di lakukan tanpa di rancang......walaubagaimanapun SAYA TETAP REDHA......Ya Allah, bagi la aku anak pompuan kali nih! amin.......


Terima la latest pic anak2ku wktu kami pi melawat baby thaqif...next n3 nk cite pasal thaqif plak la....

Mereka sdg buat iklan gigi!

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DI BULAN RAMADAN PADA TAHUN INI
(dah mcm baca niat plak ucapan aku nih hehe.)


Sekian..

No comments: