Monday, March 16, 2009

Aquaria

Hari isnin yg lepas kami plan nk g PD…saje dah lama x tgk laut….kononnya nk gerak pagi2…pagi isnin tu bila aku bgn tido tiba2 badan plak rasa x sedap…rasa lenguh seluruh bdn…..rasa seram sejuk mcm nk demam pun ade gak…aku pun start la rasa cm hilang mood nk p picnic dgn badan cmni…di tambah lagi dgn cuaca yang x berapa nk cerah….tp aku gagahkan diri…kemas2 umah…mandikan anak2…kami kluar jugak tp x jd p PD…..hubby bg cadangan pergi ZOO..ok la tu aku pun mmg dok berangan nk bwk irfan g ZOO…nk tgk reaksi dia bile tgk haiwan2…..mamat tu penakut sket…selama ni yg dia kenal pun “cicak” jer…..pengasuh dia yg ajar cicak tu…penat je aku ckp suh tgk “lizard” wktu mandi sbb nk basuh leher…yg di sebutnya “cicak”….sgt jelas sebutannya…x pelat…hehe

Kami g sarapan dulu kt Muar World…lepas sarapan hujan pun turun …alamak cmne nk jalan kt ZOO ni dgn keadaan hujan….so dlm kete hubby tnya aku nk g mana? Aku pun x tau belasah je la asalkan xkena hujan….then we decided to go to AQUARIA!

Kami jalan2 kt KLCC dulu….org pun x ramai on that day…ye la org semua g sambutan maulud nabi kami je yg pegi jln2 kot….hampeh tol!
Yg klakarnya kami xtau aquaria tu kt mana…hubby aku dgn konfiden ckp kt level 4….dah sampai atas aku tnya hubby…petrosains tu aquaria ke…kihkihkih…..x logic langsung…..pada firasat aku aquaria tu kt the other building….so kami tnya la kt pak guard yg sungguh baik hati menunjuk arah nk ke aquaria tu…

Aku mmg berharap lawatan kami x sia-sia…mmg dah lama aku tggu nk bwk irfan ke aquaria ni…tggu umur irfan yg sesuai so dia bole faham apa yg dia tgk….xnk la nnt mama dia jer yg over-xcited..hehe…
Bila masuk je aquaria tu…irfan dah x tahan dok dlm stroller….sgt xcited tgk “fish”…..rayyan plak menidurkan diri dgn aman…aku pun aman…kihkih...

Inilah antara gambar2 yg sempat di snap ....



Nampak x buaya kt dlm tu….irfan sekuat hati jerit “cicak” bila nmpk buaya tu…hahaha….aku dah ckp mmg dia tau cicak jer!





Aku rasa aku sungguh creative men"snap" gmbo ni....ni kire artwork aku la...tajuknya "aku & bayang2..kuikuikui

Sedapnya adik tido...mcm pura-pura tido pun ader gak...
Kami pun sempat tgk seisi feeding the jerung…tp jerung tu x muncul pun sbb masih kenyang lagi…tp mmg seronok….aku sungguh puas hati dgn lawatan kami pada kali ini…..irfan pun lepak habis….xsempat kuar aquria dia dah lelap…turn rayyan plak bgn….so next time bole buat lawatan ke ZOO negara!

1 comment:

mrs khairul said...

yeah..aku dh 2 kali bwk kanda p sini..budak2 mmg sgt teruja tgk minatang nih..plg best feeding session dia kan dot..rayyan dh paham eh?? harus ko p lagi bila rayyan dh pandai jln nnt..

cicak?? irfan takut x tgk cicak??kanda nih nmpk jek mcm hero..tp bila nmpk cicak ke lipas ke terus lari peluk aku..ceh..

eh aku tgk si adik tuh mcm semangat no jek..puteri cilik aku tuh dlm gambo jek nmpk mcm tembam tp in real dia keding gak mcm abg dia..weh ko jgn risau sgt lah..aku rs boy mmg lmbt sket kot..kanda dulu 8 bulan br pandai merangkak n duduk..tgk baby kot..beselah ada certain things dia cpt..maybe ada menda lain dia lmbt sket..yg pntg sihat kan..