Wednesday, December 3, 2008

ape-ape jer...

petang semalam blk keje hubby ku yg tcinta dah siap goreng kopok lekor.....sambil mkn tu aku hulur la kt irfan yg asik merengek nk makan gak.....nmpk x bintik2 merah kt muka dia.....paling obvious kt keliling mulut...aku rasa dia allergi la dgn ikan yg dah jdk kopok tu.....tp xtau plak ikan ape.....ade gak dia garu2....gatal la tu kot.....nasib baik bintik tu ilang sndr.....


sbb dah kenyang mkn kopok...so aku x masak nasi mlm tu...tnye hubby dia pun kate xnk mkn...ok la tu...tp aku kena mkn gak...aku kn nk gemuk.......dah tgh mlm bile perut dah rasa lapo hubby aku kuar g kedai...ingatkan dia bwk blk mknn dah siap..rupanya beli bhn mentah nk msk kue tiew.....dia la yg kung kang kung kang kt dapur...aku mmg dah lama xmasak....mmg dia jer yg masak...siap beli buku resepi tuuu........sbb bab mkn ni dia sgt cerewet.....kalo aku yg masak dia mcm xselera sgt jer nk mkn (xsedap la tu aku msk..kehkehkeh)......benda dah terhidang aku mkn je la......xyah komen2...slalunya dia suh aku komen.....


ini la rupa kue tiew nyer.........pedas tu......ade lebih esok aku bleh tapau bwk g keje tuk bfast.....

1 comment:

mrs khairul said...

udot ghajinnya hasben ko masak..kuewtiaw lagi tuh..tgk cam sedap jek..hasben aku pandai msk kangkung goreng pedas jek..tu pun ikut mood dia..heheheh..

weh aku rs kopok tu wat guna ikan kembung kot..2 yg gatal2 mulut irfan..tp dia mkn seafood x? anak aku dia xske mkn seafood.."eii yak...." 2 la ayat dia setiap kali aku kopekkan udang..